Romicore

Strategia, która działa:

jak automatyzacja kampanii

on site zwiększa efektywność działań marketingowych.

marketing automation.

Strategia, która działa:

jak automatyczne kampanie

zwiększają efektywność

marketing automation.

Team edoti

Joanna Choromańska

Project Manager

Sylwia Makarewicz

 E-commerce Administrator

Anastazja Kochanowicz

E-mail marketing specialist

Daria Belakapytava
Graphic Designer

O kliencie

Edoti to sklep z odzieżą damską, męską oraz tekstyliami domowymi, który na przestrzeni lat zbudował wokół siebie grono zadowolonych klientów. Świadczą o tym nie tylko opinie w zewnętrznych serwisach, ale i baza subskrybentów, którą udało się znacząco zwiększyć oraz zautomatyzować dzięki wdrożeniu narzędzia edrone.

jak to zrobiliśmy?

Wyznaczyliśmy cele:

Jako że Edoti to branża modowa, której konkurencyjność jest szczególnie wysoka w świecie e-commerce, zależało nam na sprostaniu oczekiwaniom konsumenta, zarówno w bezpośrednich doświadczeniach zakupowych, jak i w dłuższej perspektywie relacji z marką.

1.

Zbudowanie relacji z klientem za pomocą spersonalizowanych maili

2.

Ratowanie porzuconych koszyków

3.

Zwiększenie konwersji

Wyzwania w realizacji celu:

1.

Opracowanie strategii komunikacji, angażowanie klientów oraz stworzenie szablonów e-maili i treści

2.

Utrzymywanie zaangażowania subskrybentów

3.

Regularna analiza wyników kampanii i optymalizacja strategii na podstawie danych

wdrożone działania:

1. Odpowiednia strategia

 

  • określenie scenariuszy, które na podstawie analizy aktywności klientów, mogą prowadzić do wzrostu liczby konwersji
  • zaprojektowanie automatycznych kampanii promocyjnych, tj: wiadomości powitalne, kampanie przypominające, kampanie rekomendacyjne
  • testowanie i regularna analiza z działania wdrożonych scenariuszy.

2. Zaprojektowanie scenariuszy dostosowanych do grupy docelowej

 

Spójność z marką to kluczowy element sukcesu kampanii. Choć może się wydawać, że to tylko detale, takie jak tytuły e-maili czy treść wiadomości, mają one duże znaczenie. To elementy, które klient otrzymuje jako pierwsze w interakcji z marką, kształtując jego pierwsze wrażenia i wpływając na dalsze zaangażowanie.

newsletter-1

3. Wdrożenie Machine Learning w scenariuszu “Rekomendacje”

 

Dlaczego akurat maszynowe uczenie? Wykorzystanie tego systemu w scenariuszu „rekomendacje” umożliwia precyzyjną personalizację ofert i sugestii dla użytkowników na podstawie ich indywidualnych zachowań. Dzięki analizie danych o przeglądanych produktach, algorytmy ML dostarczają bardziej trafne propozycje, co prowadzi do wyższych wskaźników konwersji i lepszego zaangażowania klientów.

Efekt?

Wzrost CTR o

0 %

Wzrost CTOR

0 %
newsletter-2

4. Uruchomienie scenariusza ratującego porzucone koszyki

 

Porzucone koszyki, to powszechny problem w e-commerce, gdzie klienci dodają produkty do koszyka, ale nie finalizują zakupu. Korzystając z funkcjonalność i optymalizacji dostępnych w edrone, wdrożyliśmy 2 scenariusze odzyskiwania koszyków z użyciem elementów dynamicznych.

Wzrost OR

0 %

ctr

0 %

ctor

0 %
newsletter-3
newsletter-4
Co osiągnęliśmy po wdrożeniu MA od edrone?
Po wdrożeniu edrone udało się nam znacząco zwiększyć konwersję dzięki automatycznym przypomnieniom o porzuconych koszykach i spersonalizowanym rekomendacjom produktowym. Narzędzie pozwoliło również na precyzyjne dostosowanie kampanii marketingowych i optymalizację komunikacji, co doprowadziło do wyższej efektywności działań oraz lepszej lojalności klientów.

Wzrost bazy subskrybentów o

0 %

Wzrost śr. koszyka o

0 %

Wzrost CTR ogólnego dla konta

0 %

Wzrost ilości transakcji całościowo

0 %

Wzrost transakcji z porzuconych koszyków

0 %

Jeśli zainteresowało Cię to rozwiązanie, skontaktuj się z

edrone.me/pl