Strategia, która działa:
jak automatyzacja kampanii
on site zwiększa efektywność działań marketingowych.
marketing automation.
Strategia, która działa:
jak automatyczne kampanie
zwiększają efektywność
marketing automation.
Team edoti
Joanna Choromańska
Project Manager
Sylwia Makarewicz
E-commerce Administrator
Anastazja Kochanowicz
E-mail marketing specialist
O kliencie
jak to zrobiliśmy?
Wyznaczyliśmy cele:
Jako że Edoti to branża modowa, której konkurencyjność jest szczególnie wysoka w świecie e-commerce, zależało nam na sprostaniu oczekiwaniom konsumenta, zarówno w bezpośrednich doświadczeniach zakupowych, jak i w dłuższej perspektywie relacji z marką.
1.
Zbudowanie relacji z klientem za pomocą spersonalizowanych maili
2.
Ratowanie porzuconych koszyków
3.
Zwiększenie konwersji
Wyzwania w realizacji celu:
1.
Opracowanie strategii komunikacji, angażowanie klientów oraz stworzenie szablonów e-maili i treści
2.
Utrzymywanie zaangażowania subskrybentów
3.
Regularna analiza wyników kampanii i optymalizacja strategii na podstawie danych
wdrożone działania:
1. Odpowiednia strategia
- określenie scenariuszy, które na podstawie analizy aktywności klientów, mogą prowadzić do wzrostu liczby konwersji
- zaprojektowanie automatycznych kampanii promocyjnych, tj: wiadomości powitalne, kampanie przypominające, kampanie rekomendacyjne
- testowanie i regularna analiza z działania wdrożonych scenariuszy.
2. Zaprojektowanie scenariuszy dostosowanych do grupy docelowej
Spójność z marką to kluczowy element sukcesu kampanii. Choć może się wydawać, że to tylko detale, takie jak tytuły e-maili czy treść wiadomości, mają one duże znaczenie. To elementy, które klient otrzymuje jako pierwsze w interakcji z marką, kształtując jego pierwsze wrażenia i wpływając na dalsze zaangażowanie.
3. Wdrożenie Machine Learning w scenariuszu “Rekomendacje”
Dlaczego akurat maszynowe uczenie? Wykorzystanie tego systemu w scenariuszu „rekomendacje” umożliwia precyzyjną personalizację ofert i sugestii dla użytkowników na podstawie ich indywidualnych zachowań. Dzięki analizie danych o przeglądanych produktach, algorytmy ML dostarczają bardziej trafne propozycje, co prowadzi do wyższych wskaźników konwersji i lepszego zaangażowania klientów.
Efekt?
Wzrost CTR o
Wzrost CTOR
4. Uruchomienie scenariusza ratującego porzucone koszyki
Porzucone koszyki, to powszechny problem w e-commerce, gdzie klienci dodają produkty do koszyka, ale nie finalizują zakupu. Korzystając z funkcjonalność i optymalizacji dostępnych w edrone, wdrożyliśmy 2 scenariusze odzyskiwania koszyków z użyciem elementów dynamicznych.
Wzrost OR
ctr
ctor
Wzrost bazy subskrybentów o
Wzrost śr. koszyka o
Wzrost CTR ogólnego dla konta
Wzrost ilości transakcji całościowo
Wzrost transakcji z porzuconych koszyków
Jeśli zainteresowało Cię to rozwiązanie, skontaktuj się z