![](https://wordpress2202398.home.pl/romicore/wp-content/uploads/2022/04/romicore_logo.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/jaga_logo.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/logo.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/case-study.png)
Mistrzowskie zagranie!
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/logo.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0010_case-study.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0002_herb.png)
Nasi zawodnicy
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/nasi_zawodnicy-1.png)
Nasi zawodnicy
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0004_zawodnicy.png)
O kliencie
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/photo_1.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0006_zdj1.png)
Jagiellonia Białystok aktualny mistrz Polski w piłce nożnej w tabeli rozgrywek PKO BP Ekstraklasa. To pierwsze w historii klubu mistrzostwo! Tak jak Adrian Siemieniec – trener Jagiellonii ma swoją wizję drużyny i konsekwentnie ją realizuje, tak RomiCore rozgrywa swoje działania na boisku e-commerce prowadząc oficjalny e-sklep Jagiellonii Białystok – Jaga Fan Shop.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/jaga_fan_shop_logo.png)
Nasza współpraca rozpoczęła się w 2023 r. Konsekwencja, pozytywna energia, wypracowane mechanizmy, pozwoliły nam osiągnąć potężną wrzutkę! Każdy z piłkarzy wie, gdzie ma biec, jak ma zagrać. Podobnie jest z zawodnikami RomiCore. Wszyscy gramy do jednej bramki!
Mamy cel i go zdobywamy.
Cele
- Wsparcie i zwiększenie sprzedaży w sklepie online Jaga Fan Shop.
- Wspomaganie procesu identyfikacji grupy docelowej z marką.
Wyzwania
- Zwiększenie świadomości i znajomości marki e-sklepu Jaga Fan Shop w grupie docelowej.
- Opracowanie strategii komunikacji marki w synergii Jagiellonia Białystok – Jaga Fan Shop.
- Przebudowa strony internetowej wraz z wdrożeniem integracji w procesie sprzedaży i systemu księgowego.
- Ograniczona grupa docelowa (fani Jagiellonii Białystok).
Wdrożone działania
Jagiellonia Białystok, drużyna która istnieje od 1920 roku. Ma swoją historię i wiernych fanów różnego pokolenia. Jaga Fan Shop – oficjalny sklep Jagiellonii Białystok znany od zawsze jako sklep stacjonarny lub marka dostępna podczas rozgrywanych meczów domowych. Jaga Fan Shop online? Ten standard zakupowy był mniej popularną ścieżką w grupie docelowej.
Obecność w e-commerce jest kluczowa dla skalowania biznesu, stąd nie mogło być inaczej jak wdrożenie odpowiedniej strategii, by przyciągnąć uwagę i zbudować lojalną społeczność również w zakupach online. Jak to zrobiliśmy? Czytaj dalej!
1. Odpowiednia strategia
Wdrożyliśmy strategię działania w oparciu o model PESO.
P (paid) E (earned) S (shared) O (owned).
Dlaczego taki model? Oprócz przygotowania strategii działań w e-commerce, kluczowy był branding marki, co oznaczało wykorzystanie potencjału, który posiadała sama drużyna. Jagiellonia Białystok to zgromadzona baza klientów, a raczej wiernych fanów, co należało odpowiednio uwzględnić w strategii działania.
P (paid)
Wykorzystanie płatnych kanałów reklamowych.
- Zbudowanie od podstaw kampanii w systemie reklamowym Google Ads.
- Zbudowanie od podstaw kampanii w systemie reklamowym Meta Ads.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0023_04_adsy.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0016_adsy.png)
E (earned)
Kanały reklamowe, za które nie musimy płacić, a jest tam grupa docelowa.
- Strona biletowa Jagiellonii Białystok.
- RTM-y podczas rozgrywanych meczów na stadionie.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0024_04_str-biletowa.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0017_str-biletowa.png)
S (shared)
Social media, w których prowadzimy content marketing.
- Wykorzystywanie Social Mediów Jagiellonii Białystok do dystrybucji contentu Jaga Fan Shop.
- Prowadzenie profilu Jaga Fan Shop na Facebooku.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0026_04_posty.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0018_posty.png)
O (owned)
Bazowanie na zasobach własnych: strona www Jaga Fan Shop, strona www Jagiellonii Białystok.
- Wdrożenie automatyzacji e-mail marketingu i regularnych wysyłek newsletterów: meczowych, promocyjnych, wizerunkowych.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0027_04_newsletter.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0019_news-1.png)
2. TWORZENIE ANGAŻUJĄCYCH TREŚCI
Content is king! Kluczową rolę przypisaliśmy prezentacji produktów, w której przykładowa koszulka nie może być po prostu koszulką. Postawiliśmy na wysokiej jakości, atrakcyjne wizualnie treści, które odpowiadają na bieżące nastroje kibiców i działają jak RTM-y w prezentacji produktów. Kreacje, które poprzez obrazy przenoszą na boisko i pozwalają jeszcze raz poczuć te emocje i zachęcić do zakupu. Jeśli Imaz strzela bramkę i Jaga wygrywa, to działamy z koszulką z podobizną tego piłkarza, bo to jest właśnie ten moment, w którym drużyna zasługuje na podziękowania ze strony kibiców, czyli zamówienie koszulki z bohaterem wygranego meczu! Analogicznie, komunikacja musi być też odpowiednio dopasowana do przegranej i na to mamy zawsze drugi scenariusz działań.
3. TONE OF VOICE
Jakościowa kreacja to jedno, nieodłącznym elementem dobrego contentu jest copy, które wymaga przygotowanego wcześniej tone of voice. Język i komunikaty, które pojawiają się na Jaga Fan Shop muszą być spójne z wizerunkiem klubu. Tutaj nie ma miejsca na przypadek. Obserwując Jagiellonię, wdrażamy odpowiednie działania dla sklepu tej marki. Wspólne flow muszą czuć kibice na rozgrywanym meczu pomiędzy piłkarzami, ale też w świecie online przed i po meczu. Kibica nie da się oszukać, namówić “na coś”. Relacja drużyna-kibic, to silna więź, którą można dodatkowo wzmocnić odpowiednim tone of voice. I to staramy się robić! Autentyczność, czujność, uwaga na odbiorcę i drużynę – tym kierujemy się w prowadzeniu komunikacji.
4. RÓŻNORODNOŚĆ FORMATÓW I TEMATÓW
Media społecznościowe, newslettery, reklamy – wykorzystujemy do prezentacji różnych tematów, które “ubieramy” w odpowiednio dopasowane formaty.
Gdy Jagiellonia Białystok rozgrywa domowy mecz na stadionie, to wiemy, że jest to świetna okazja, by wcześniej wysłać newsletter z informacją o sprzedaży biletów i silnym akcencie “Wspierajmy Jagę” w barwach żółto-czerwonych!
Przerwa w meczu to doskonała okazja do przypomnienia o sobie. Wykorzystujemy ten moment – mamy przygotowane posty w których zachęcamy, by “Wbić na #JagaFanShop”, zwracamy się do kibiców: “Teraz jest Wasz czas! #JagaFanShop czeka na dobre rozegranie” i publikujemy to na social media oficjalnego profilu Jagiellonii Białystok i Jaga Fan Shop (dokładnie w przerwie meczu).
Jagiellonia wraca w punktacji na pozycję lidera – dobieramy do tego odpowiedni produkt i komunikujemy to hasłem: “Dobrze jest wrócić na fotel lidera” w grafice pokazując fotel gamingowy.
Gdy rozgrywane są mecze z udziałem reprezentacji Polski, konstruujemy komunikację dopasowaną do tego wydarzenia: “Nasi grają! Na kolekcję Reprezentacja -20%”. Wykorzystujemy asortyment z kategorii “Reprezentacja” traktując to jako szczególną okazję – wdrażamy rabat na kategorię, by zaznaczyć też naszą obecność w wydarzeniu, który jest TOP of the TOP w danym czasie. W formatach sięgamy po fotografie piłkarzy, ale też trenera i Prezesa Jagiellonii Białystok. Łapiemy kadry, na których widać emocje, bo to one budują silną więź i pokazują autentyczność. W to wszystko wtapiamy produkty, które ostatecznie są kluczowe w sprzedaży. Przy okazji śledzimy wydarzenia w środowisku sportowym, by w każdym momencie zaznaczyć obecność Jaga Fan Shop. Wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować produkty, zwiększyć rozpoznawalność marki, zaangażowanie i ostatecznie sprzedaż.
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0031_04_slidery.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0015_slidery.png)
Co osiągnęliśmy
Tutaj najważniejsze są liczby, które prezentują się jak strzały Pululu na boisku.
Od momentu rozpoczęcia współpracy udało nam się rozwinąć sklep internetowy Jaga Fan Shop zwiększając obrót ponad dziesięciokrotnie – od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy miesięcznie.
Co ważne! Zauważalne są też wzrosty w sklepie stacjonarnym Jaga Fan Shop – od momentu rozpoczęcia współpracy 23% wzrostu (2022 vs 2023). A już w okresie od stycznia do kwietnia 2024 r. ten wynik w porównaniu do poprzedniego roku tego samego okresu, to 205% wzrostu.
Wyniki e-commerce
Jaga fan shop online
Przychody
YOY 2022 vs 2023
ROAS
W roku 2023
01-05.2024 (do 27 maja)
Jaga fan shop stacjonarnie
Przychody
YOY 2022 vs 2023
Podsumowanie
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/v1-01-png_0042_07_zdj.png)
![](https://romicore.pl/wp-content/uploads/2024/05/m_v1-01-png_0023_zdj2.png)
Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii pozwoliły nam zbudować sprzedaż w e-sklepie Jaga Fan Shop. Te wszystkie działania wywarły pośredni wpływ również na rosnącą sprzedaż w sklepie stacjonarnym.
Silny brand, utrzymanie odpowiedniej komunikacji, dbałość o relacje z fanami – to czynniki, które wyznaczały nam kierunki działań. Lubimy niestandardowe działania. Lubimy wspierać brand i budować sprzedaż! W Kibicach siła, a w RomiCore mistrzowskie wsparcie.
Osiągnięte przez Jagiellonię Mistrzostwo Polski to nie koniec naszej ciężkiej pracy, rozgrzewamy się do kolejnego sezonu i nowych wyzwań. Takiego potencjału nie można zmarnować!