Team projektowy:
Sylwia kobus
Project Manager
Tomasz Sołowiej
E-commerce Administrator
Łukasz Poloczek
O kliencie
Ombre to e-commerce z odzieżą męską, który w ostatnich latach przeszedł diametralną zmianę w kwestii budowania wizerunku i rozwoju sprzedaży zagranicznej. Ze sklepu internetowego stał się marką obecną na kilku rynkach zagranicznych.
Cele
- Zbudowanie wiarygodności marki Ombre na rynku czeskim.
Wyzwania
- brak znajomości marki i asortymentu na nowym rynku,
- zdobycie zaufania klientów,
- rozwój sprzedaży.
Wdrożone działania
- adaptacja spójnej strategii budowania wizerunku na nowym rynku,
- zwiększenie wiarygodności sklepu i budowanie relacji z klientem – wdrożenie opiniowania transakcji,
- wdrożenie gwiazdek produktowych w reklamach Google.
Rozpoczęcie sprzedaży na rynku czeskim
- Zaprojektowanie strategii sprzedaży na nowym rynku zagranicznym wymagało od nas kompleksowego podejścia do całego procesu wdrożeniowego.
- Zaplanowaliśmy stworzenie dedykowanego sklepu dostosowanego do wymogów rynku czeskiego.
- W tym przypadku zdecydowaliśmy się na wybór platformy SaaS (IdoSell), na której wcześniej wdrożyliśmy sklep Ombre.pl.
- W następnym etapie udzieliliśmy Klientowi rekomendacji w całej rozciągłości e-commerce – od wyboru logistyki, przez obsługę płatności, a końcowo zajęliśmy się wyborem i wdrożeniem najbardziej efektywnych źródeł ruchu.
- Dobór kanałów marketingowych zakładał wdrożenie kluczowych źródeł na rynku czeskim, dlatego oprócz kanałów, takich jak Google Ads i Meta Ads, zadbaliśmy o obecność marki między innymi w systemie reklamowym Sklik, agregatorze ofert Glami, czy na platformie Heureka.
- Góra lejka została wykorzystana do budowania rozpoznawalności marki za granicą. Do tego celu zastosowaliśmy między innymi kampanie z lokalnymi influencerami i publikacje brandowych video w serwisie YouTube.
Budowanie social proof na nowym rynku
User Generated Content, czyli zdobywanie treści generowanych przez użytkowników.
- Nieodłącznym elementem ekspansji sklepu Ombre na rynek czeski było zbudowanie relacji z klientem i uwiarygodnienie marki w oczach odbiorców
- Opinie innych użytkowników stanowią jeden z kluczowych elementów w procesie podejmowania decyzji zakupowej, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie zewnętrznego systemu do pozyskiwania opinii na temat sklepu i transakcji, jakim jest Zaufane.pl.
- Opinie pozyskujemy za pomocą wiadomości mailowych, które, dzięki integracji z panelem sklepu, możemy w łatwy sposób przesyłać do Klientów, którzy dokonali zakupu na stronie internetowej.
- Są one prezentowane na stronie głównej sklepu przy pomocy widgetu, a także na kartach produktowych.
- Bardzo pomocna w procesie budowania relacji z Klientem okazała się możliwość bezpośredniego zarządzania ocenami i możliwość kontaktu z osobami pozostawiającymi oceny z poziomu panelu
Gwiazdki produktowe w Google
Kolejnym rozwiązaniem, które zdecydowaliśmy się wdrożyć wspólnie z marką Zaufane są Gwiazdki w Google. W tym przypadku ich głównym zadaniem było podkreślenie atrakcyjności oferty Ombre i zwiększenie wiarygodności ofert w reklamach produktowych.
Obecnie wykorzystujemy wszystkie dostępne możliwości prezentowania opinii w wyszukiwarce Google, tj.
- reklamy produktowe,
- reklamy tekstowe,
- wyniki organiczne,
Kompleksowe podejście w kwestii budowania wiarygodności sklepu na nowym rynku oraz wdrożenie rozwiązania do pozyskiwania i zarządzania opiniami Klientów niewątpliwie było jednym z elementów, który brał udział w rozwinięciu sprzedaży sklepu Ombre w Czechach. Na przestrzeni kilku miesięcy od wdrożenia gwiazdek w kampaniach Google zauważyliśmy wzrost współczynnika CTR w obrębie tego źródła.
Pozyskanych opinii o sklepie
Pozyskanych opinii o produktach
Jeśli zainteresowało Cię to rozwiązanie, skontaktuj się z zaufane.pl