Wideo wizerunkowe publikowane w mediach społecznościowych pełni kluczową rolę w budowaniu marki i jej relacji z odbiorcami. Dzięki swojej emocjonalnej sile i wizualnej atrakcyjności, jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi komunikacji z grupą docelową. Przeanalizujmy to wspólnie na przykładzie materiału przygotowanego dla naszego klienta – Kawał Drewna.
Kiedy warto zdecydować się na wideo wizerunkowe?
Decyzja o stworzeniu takiego materiału powinna być podjęta w momencie, kiedy firma jest odpowiednio przygotowana na efektywną prezentację swojej marki oraz jest w stanie wykorzystać to narzędzie do realizacji założonych celów. Zanim zdecydujemy się na wideo wizerunkowe, musimy poukładać kilka istotnych procesów:
- Przygotowanie spójnej strategii marki.
- Opracowanie i zrozumienie swojej grupy docelowej.
- Przygotowanie i poukładanie oferty produktowej (lub usługowej).
- Stworzenie profesjonalnej strony internetowej.
- Konsekwentne i aktywne prowadzenie działań w mediach społecznościowych.
Gdy firma jest gotowa i ma poukładaną strategię, ważne jest, by działania były precyzyjnie ukierunkowane na realizację celów, takich jak zwiększenie świadomości marki i budowanie trwałych relacji z odbiorcami.
Dokładnie taki proces przeprowadziliśmy w przypadku naszego klienta – dopiero od tego momentu mieliśmy odpowiedni czas na działania promocyjne.
Dlaczego właśnie wideo?
Wideo angażuje odbiorców bardziej niż inne formy treści, zwiększa interakcje i zasięgi organiczne. Humanizuje markę, budując zaufanie i autentyczność. Dodatkowo, wzmacnia jej autorytet, poprawia doświadczenia użytkowników i skutecznie zwiększa konwersję, pomagając wyróżnić się na tle konkurencji.
Nie znajdziemy przykładów skutecznie poprowadzonych strategii, które nie miały wcześniej opracowanego celu podejmowanych działań.
Dla Kawału Drewna kluczowym celem było zwiększenie świadomości marki i podkreślenie jej unikalnych wartości, jak rzemieślnicza jakość i autentyczność. Dzięki odpowiednio dobranej narracji i emocjonalnemu przekazowi udało się stworzyć film, który przyciąga uwagę odbiorców i buduje lojalność.
Zobaczmy teraz przygotowany materiał wizerunkowy, który skutecznie pokazuje unikalne wartości marki, rzemiosło i historie, które chcieliśmy podkreślić w kampanii.
Jakie elementy wykorzystaliśmy, aby zbudować pozytywny i spójny obraz marki?
Jasno sprecyzowana grupa docelowa – przekaz ma bowiem odpowiadać na ich potrzeby, oczekiwania i zainteresowania.
Autentyczność i spójność z wartościami marki – wideo powinno być zgodne z misją, wizją i wartościami firmy, co buduje zaufanie i autentyczność w oczach odbiorców.
Storytelling – uwaga odbiorcy musi zostać zdobyta już od pierwszych chwil, dlatego w początkowej scenie filmu ukazuje nam się sylwetka głównego bohatera, a słowa, które wtedy wypowiada sugerują, że ma do opowiedzenia nam pewną historię. Ta opowieść musi do końca wzbudzać zainteresowanie i pomoże nam lepiej zrozumieć markę.
I tu zgrabnie przechodzimy do kolejnego elementu – atrakcyjność wizualna – czyli profesjonalna jakość obrazu, dobrze dobrane kolory i estetyka, które przyciągną uwagę widzów.
Muzyka – nie możemy jej tu pominąć, odpowiednio dobrana oprawa muzyczna buduje całą atmosferę, intuicyjnie wprowadza widza w odpowiedni nastrój i dba o przekazanie zamierzonych emocji. Wzmacnia również przekaz wizualny.
A skoro już mowa o odczuciach – ładunek emocjonalny – to coś, co pozwala odbiorcom łatwiej utożsamić się z marką i pomaga zwiększyć zaangażowanie oraz szansę na zbudowanie z nimi więzi.
Zwięzłość i klarowność przekazu – komunikat powinien być prosty, jasny i konkretny, aby widzowie łatwo mogli zrozumieć, co marka chce przekazać.
Oczywiście tych elementów może być więcej, wszystko zależy od starannie przemyślanej strategii, zrozumienia potrzeb grupy docelowej i spójnej komunikacji. W przypadku Kawału Drewna, wykorzystaliśmy te elementy, aby stworzyć wideo, które nie tylko buduje świadomość marki, ale także angażuje emocjonalnie odbiorców.
Nagrajmy coś razem!
Jeśli chcesz stworzyć takie wideo dla swojej firmy, ale nie wiesz, od czego zacząć – nasza agencja marketingowa może Ci w tym pomóc! Dzięki naszemu doświadczeniu i kreatywnemu podejściu, pomożemy Ci zaplanować, zrealizować i wypromować idealne wideo wizerunkowe, które skutecznie przyciągnie uwagę Twojej grupy docelowej, wzmacniając Twój wizerunek na rynku.
Nie czekaj – zbuduj swoją markę za pomocą wideo, które naprawdę przemawia do odbiorców. Skontaktuj się z nami już dziś i razem stwórzmy coś wyjątkowego!
Milena Lewko
Content Manager
Zadzwoń: 797 039 009 – Dział Marketingu i Sprzedaży
Napisz: [email protected]