Mistrzowskie zagranie!
Nasi zawodnicy
Nasi zawodnicy
O kliencie
Jagiellonia Białystok aktualny mistrz Polski w piłce nożnej w tabeli rozgrywek PKO BP Ekstraklasa. To pierwsze w historii klubu mistrzostwo! Tak jak Adrian Siemieniec – trener Jagiellonii ma swoją wizję drużyny i konsekwentnie ją realizuje, tak RomiCore rozgrywa swoje działania na boisku e-commerce prowadząc oficjalny e-sklep Jagiellonii Białystok – Jaga Fan Shop.
Nasza współpraca rozpoczęła się w 2023 r. Konsekwencja, pozytywna energia, wypracowane mechanizmy, pozwoliły nam osiągnąć potężną wrzutkę! Każdy z piłkarzy wie, gdzie ma biec, jak ma zagrać. Podobnie jest z zawodnikami RomiCore. Wszyscy gramy do jednej bramki!
Mamy cel i go zdobywamy.
Cele
- Wsparcie i zwiększenie sprzedaży w sklepie online Jaga Fan Shop.
- Wspomaganie procesu identyfikacji grupy docelowej z marką.
Wyzwania
- Zwiększenie świadomości i znajomości marki e-sklepu Jaga Fan Shop w grupie docelowej.
- Opracowanie strategii komunikacji marki w synergii Jagiellonia Białystok – Jaga Fan Shop.
- Przebudowa strony internetowej wraz z wdrożeniem integracji w procesie sprzedaży i systemu księgowego.
- Ograniczona grupa docelowa (fani Jagiellonii Białystok).
Wdrożone działania
Jagiellonia Białystok, drużyna która istnieje od 1920 roku. Ma swoją historię i wiernych fanów różnego pokolenia. Jaga Fan Shop – oficjalny sklep Jagiellonii Białystok znany od zawsze jako sklep stacjonarny lub marka dostępna podczas rozgrywanych meczów domowych. Jaga Fan Shop online? Ten standard zakupowy był mniej popularną ścieżką w grupie docelowej.
Obecność w e-commerce jest kluczowa dla skalowania biznesu, stąd nie mogło być inaczej jak wdrożenie odpowiedniej strategii, by przyciągnąć uwagę i zbudować lojalną społeczność również w zakupach online. Jak to zrobiliśmy? Czytaj dalej!
1. Odpowiednia strategia
Wdrożyliśmy strategię działania w oparciu o model PESO.
P (paid) E (earned) S (shared) O (owned).
Dlaczego taki model? Oprócz przygotowania strategii działań w e-commerce, kluczowy był branding marki, co oznaczało wykorzystanie potencjału, który posiadała sama drużyna. Jagiellonia Białystok to zgromadzona baza klientów, a raczej wiernych fanów, co należało odpowiednio uwzględnić w strategii działania.
P (paid)
Wykorzystanie płatnych kanałów reklamowych.
- Zbudowanie od podstaw kampanii w systemie reklamowym Google Ads.
- Zbudowanie od podstaw kampanii w systemie reklamowym Meta Ads.
E (earned)
Kanały reklamowe, za które nie musimy płacić, a jest tam grupa docelowa.
- Strona biletowa Jagiellonii Białystok.
- RTM-y podczas rozgrywanych meczów na stadionie.
S (shared)
Social media, w których prowadzimy content marketing.
- Wykorzystywanie Social Mediów Jagiellonii Białystok do dystrybucji contentu Jaga Fan Shop.
- Prowadzenie profilu Jaga Fan Shop na Facebooku.
O (owned)
Bazowanie na zasobach własnych: strona www Jaga Fan Shop, strona www Jagiellonii Białystok.
- Wdrożenie automatyzacji e-mail marketingu i regularnych wysyłek newsletterów: meczowych, promocyjnych, wizerunkowych.
2. TWORZENIE ANGAŻUJĄCYCH TREŚCI
Content is king! Kluczową rolę przypisaliśmy prezentacji produktów, w której przykładowa koszulka nie może być po prostu koszulką. Postawiliśmy na wysokiej jakości, atrakcyjne wizualnie treści, które odpowiadają na bieżące nastroje kibiców i działają jak RTM-y w prezentacji produktów. Kreacje, które poprzez obrazy przenoszą na boisko i pozwalają jeszcze raz poczuć te emocje i zachęcić do zakupu. Jeśli Imaz strzela bramkę i Jaga wygrywa, to działamy z koszulką z podobizną tego piłkarza, bo to jest właśnie ten moment, w którym drużyna zasługuje na podziękowania ze strony kibiców, czyli zamówienie koszulki z bohaterem wygranego meczu! Analogicznie, komunikacja musi być też odpowiednio dopasowana do przegranej i na to mamy zawsze drugi scenariusz działań.
3. TONE OF VOICE
Jakościowa kreacja to jedno, nieodłącznym elementem dobrego contentu jest copy, które wymaga przygotowanego wcześniej tone of voice. Język i komunikaty, które pojawiają się na Jaga Fan Shop muszą być spójne z wizerunkiem klubu. Tutaj nie ma miejsca na przypadek. Obserwując Jagiellonię, wdrażamy odpowiednie działania dla sklepu tej marki. Wspólne flow muszą czuć kibice na rozgrywanym meczu pomiędzy piłkarzami, ale też w świecie online przed i po meczu. Kibica nie da się oszukać, namówić “na coś”. Relacja drużyna-kibic, to silna więź, którą można dodatkowo wzmocnić odpowiednim tone of voice. I to staramy się robić! Autentyczność, czujność, uwaga na odbiorcę i drużynę – tym kierujemy się w prowadzeniu komunikacji.
4. RÓŻNORODNOŚĆ FORMATÓW I TEMATÓW
Media społecznościowe, newslettery, reklamy – wykorzystujemy do prezentacji różnych tematów, które “ubieramy” w odpowiednio dopasowane formaty.
Gdy Jagiellonia Białystok rozgrywa domowy mecz na stadionie, to wiemy, że jest to świetna okazja, by wcześniej wysłać newsletter z informacją o sprzedaży biletów i silnym akcencie “Wspierajmy Jagę” w barwach żółto-czerwonych!
Przerwa w meczu to doskonała okazja do przypomnienia o sobie. Wykorzystujemy ten moment – mamy przygotowane posty w których zachęcamy, by “Wbić na #JagaFanShop”, zwracamy się do kibiców: “Teraz jest Wasz czas! #JagaFanShop czeka na dobre rozegranie” i publikujemy to na social media oficjalnego profilu Jagiellonii Białystok i Jaga Fan Shop (dokładnie w przerwie meczu).
Jagiellonia wraca w punktacji na pozycję lidera – dobieramy do tego odpowiedni produkt i komunikujemy to hasłem: “Dobrze jest wrócić na fotel lidera” w grafice pokazując fotel gamingowy.
Gdy rozgrywane są mecze z udziałem reprezentacji Polski, konstruujemy komunikację dopasowaną do tego wydarzenia: “Nasi grają! Na kolekcję Reprezentacja -20%”. Wykorzystujemy asortyment z kategorii “Reprezentacja” traktując to jako szczególną okazję – wdrażamy rabat na kategorię, by zaznaczyć też naszą obecność w wydarzeniu, który jest TOP of the TOP w danym czasie. W formatach sięgamy po fotografie piłkarzy, ale też trenera i Prezesa Jagiellonii Białystok. Łapiemy kadry, na których widać emocje, bo to one budują silną więź i pokazują autentyczność. W to wszystko wtapiamy produkty, które ostatecznie są kluczowe w sprzedaży. Przy okazji śledzimy wydarzenia w środowisku sportowym, by w każdym momencie zaznaczyć obecność Jaga Fan Shop. Wszystko po to, by jak najlepiej zaprezentować produkty, zwiększyć rozpoznawalność marki, zaangażowanie i ostatecznie sprzedaż.
Co osiągnęliśmy
Tutaj najważniejsze są liczby, które prezentują się jak strzały Pululu na boisku.
Od momentu rozpoczęcia współpracy udało nam się rozwinąć sklep internetowy Jaga Fan Shop zwiększając obrót ponad dziesięciokrotnie – od kilku tysięcy do kilkuset tysięcy miesięcznie.
Co ważne! Zauważalne są też wzrosty w sklepie stacjonarnym Jaga Fan Shop – od momentu rozpoczęcia współpracy 23% wzrostu (2022 vs 2023). A już w okresie od stycznia do kwietnia 2024 r. ten wynik w porównaniu do poprzedniego roku tego samego okresu, to 205% wzrostu.
Wyniki e-commerce
Jaga fan shop online
Przychody
YOY 2022 vs 2023
ROAS
W roku 2023
01-05.2024 (do 27 maja)
Jaga fan shop stacjonarnie
Przychody
YOY 2022 vs 2023
Podsumowanie
Połączenie kreatywnego copywritingu, efektownych grafik i odpowiednio targetowanych kampanii pozwoliły nam zbudować sprzedaż w e-sklepie Jaga Fan Shop. Te wszystkie działania wywarły pośredni wpływ również na rosnącą sprzedaż w sklepie stacjonarnym.
Silny brand, utrzymanie odpowiedniej komunikacji, dbałość o relacje z fanami – to czynniki, które wyznaczały nam kierunki działań. Lubimy niestandardowe działania. Lubimy wspierać brand i budować sprzedaż! W Kibicach siła, a w RomiCore mistrzowskie wsparcie.
Osiągnięte przez Jagiellonię Mistrzostwo Polski to nie koniec naszej ciężkiej pracy, rozgrzewamy się do kolejnego sezonu i nowych wyzwań. Takiego potencjału nie można zmarnować!