Rebranding marki Gold Door to było wyjątkowe wyzwanie. Zmiana wizerunku marki z 25-letnią tradycją wymagała szczególnie rozważnego podejścia, strategicznego spojrzenia i głębokiego zrozumienia estetyki marki oraz jej grupy docelowej. Zwłaszcza, że projekt realizowaliśmy na potrzeby odbiorców wyjątkowo wrażliwych i wymagających estetycznie. Są nimi bowiem producenci rozwiązań do dekoracji wnętrz, zawodowi projektanci wnętrz oraz pasjonaci wzornictwa, którzy na co dzień “oddychają” znakomitym designem. Jak opracowaliśmy rozwiązanie w pełni zgodne z oczekiwaniami klienta i cieszące się uznaniem grupy docelowej? Zapraszamy do lektury artykułu.

Źródło zmiany

W tym roku firma Gold Door świętuje 25-lecie działalności. To dobry moment na podsumowanie dotychczasowych dokonań oraz zmianę wizerunkową. Jako agencja marketingowa, która prowadzi kompleksową obsługę firmy Gold Door w różnych obszarach, dysponując gruntownym zrozumieniem marki i biznesu klienta, naturalnie podjęliśmy się tego zadania.

Aby dobrze zrozumieć istotę rebrandingu Gold Door, warto poznać fundamenty marki. Gold Door powstał z pasji do tworzenia wysokiej jakości rozwiązań upiększających mieszkania i biura. Firma rozpoczęła swoją działalność w 1998 roku od produkcji drzwi, do których bezpośrednio nawiązuje jej nazwa. Jednak przez 25 lat oferta firmy ewoluowała i dzisiaj, oprócz drzwi oraz ościeżnic i obudów muru, Gold Door oferuje także listwy przypodłogowe, lamele ścienne i meble lamelowe, jak również panele tapicerowane, akcesoria do montażu oferowanych produktów oraz oświetlenie LED, przy czym core oferty stanowią lamele ścienne oraz listwy podłogowe.

DNA marki

Nazwa marki Gold Door zyskała więc z czasem szersze, symboliczne znaczenie. Aktualnie nie odnosi się już tylko do drzwi jako produktu, lecz stała się metaforą przemiany wnętrza oraz otwarcia na nowe możliwości. Symbolizuje zmianę w zakresie komfortu i jakości życia, uzyskaną dzięki zastosowaniu produktów Gold Door. Równoległym komponentem nazwy jest emblematyczne słowo “Gold”, które z jednej strony wskazuje na wysoką jakość oferowanych rozwiązań, a z drugiej – jednym celnym słowem określa USP marki Gold Door. Lamele ścienne, drzwi, a nawet listwy podłogowe są to mianowicie takie produkty, które pozwalają szybko i stosunkowo łatwo zmienić wnętrze domu lub biura bez wysokich nakładów finansowych i wykonywania pracochłonnego remontu. Rozwiązania te stanowią swoisty “złoty środek” i “złoty sposób” na wielką metamorfozę niewielkim nakładem sił i środków.

Cel rebrandingu

Rebranding marki nie obejmował jednak nazwy, lecz jej wyraz wizualny. Celem projektu było unowocześnienie wizerunku marki Golddoor oraz aktualizacja logo. Znaczącym motywem “starego” znaku Gold Door był bowiem wkomponowany w sygnet stylizowany rysunek otwartych drzwi. Należało zastąpić go innym symbolem, odpornym na działanie czasu, odpowiednio komunikującym asortyment marki, przejrzystym i czytelnym, minimalistycznym, a zarazem bardziej uniwersalnym i zapewniającym jak najlepszą ekspozycję znaku na rozmaitych nośnikach.

Proces

Nowy projekt sygnetu powstał jako połączenie motywu drzwi z motywem pionowych lameli ściennych oraz inicjałem nazwy marki. Forma graficzna znaku jest bardzo prosta, a zarazem charakterystyczna i niesie ze sobą szereg dodatkowych konotacji, inspirując percepcję odbiorców i otwierając ich wyobraźnię na indywidualne interpretacje.

Wraz ze zmianą samego znaku, zaplanowaliśmy adekwatną zmianę w obszarze wszystkich elementów identyfikacji wizualnej marki, włącznie z projektem nowego serwisu internetowego i materiałami wizualnymi do publikacji w mediach społecznościowych oraz innych kanałach komunikacji marki. Barwą przewodnią nowej identyfikacji stało się złoto. Barwy dopełniające to czysta biel i elegancka, matowa czerń. Zestaw materiałów firmowych zaprojektowany został z rekomendacją użycia naturalnych, ekologicznych materiałów, w tym z zastosowaniem drewna.

W projektach graficznych poszczególnych materiałów wizualnych marki znalazły swoje także swoje odzwierciedlenie prostokątne, geometryczne kształty, nawiązujące do formy sygnetu marki. W dotychczasowych materiałach wizualnych Gold Door stosowany był graficzny motyw “marmuru”. Zrezygnowaliśmy z niego na rzecz bardziej stonowanego i przejrzystego layoutu, pozwalającego na eksponowanie atrakcyjnych zdjęć i wizualizacji produktowych. Ważnym elementem nowej identyfikacji wizualnej marki stała się też starannie dobrana typografia. W efekcie uzyskaliśmy ujednolicony, czytelny wizerunek marki o wysokich walorach estetycznych i użytkowych. Zgodnie z nim zaprojektowaliśmy nowy serwis internetowy GoldDoor.pl oraz spójny zestaw materiałów wizualnych do komunikacji marki w mediach społecznościowych.

Efekt

Stworzony system identyfikacji wizualnej od razu zaczął “pracować” na siebie. Marka Gold Door uzyskała odświeżony, nowoczesny look, zgodny z duchem marki i dostosowany do aktualnych trendów w projektowaniu wizualnym, w którym jakość z wyższej półki i wysoka estetyka idą w parze z przystępnością dla każdego, kto poszukuje prostego sposobu podniesienia standardu wyposażenia wnętrza mieszkalnego lub użytkowego. Nowy system wizualny sprzyja kreowaniu pożądanego wizerunku, umożliwiając skuteczne dotarcie do nowych odbiorców i budowanie rozpoznawalności marki Gold Door.

 

Tomasz Niedźwiedź

Design Manager

 

Radosław Kuleszewicz

Content Manager